Персональный сайт - Батьківські збори "Особливості організації навчального процесу підлітків"
Четвер, 24.04.2014, 07:31
Педагогічне місто вчителя історії Швайки Оксани Володимирівни
Головна | Батьківські збори "Особливості організації навчального процесу підлітків" | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 0
Гостей: 0
Користувачів: 0
Форма входу

ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ПІДЛІТКІВ

Мета:

1.Розповісти батькам про ставлення школярів-підлітків до навчання, формування у них схильностей та інтересів у навчанні, визначення ними улюблених дисциплін. 

2.Обговорити з батьками прояви у підлітків факторів, що заважають правильній організації виконання домашніх завдань.

3.Визначити роль батьків у прищепленні підліткам зацікавленості до навчання й самоосвіти.


Попередня підготовка : готуючись до проведення батьківських зборів, заздалегідь проведено анкетування та тестування учнів


Хід зборів

І. Лекція

1.Байдужість до навчання - проблема дитини чи дорослих? Кожна дитина в будь-якому віці допитлива і розумна по-своєму. У підлітків виявляється живий інтерес вже не тільки і не стільки до самих фактів, скільки до їх аналізу, обговоренню і розмірковуванню над ними. Психологи досліджували розвиток допитливості у школярів. Вони дійшли висновку, що існує доволі поширене явище: байдужість школярів до навчальних дисциплін. Учень втрачає сенс найважливіших понять матеріалу, який вивчає, і навіть не намагається подолати перепону. Він слухає пояснення вчителя, читає підручник, художні твори, рекомендовані програмою, але не вникає, та й не намагається вникнути у незрозуміле. Ліниві і недопитливі… а хто в цьому винен? Учні? Або всі ми: родина, школа? Будьмо відверті: і все добре, і все погане, що є в дітях, - результат впливу дорослих. Яку задачу ставимо ми, дорослі, перед школярем, коли він береться до навчання? Дуже просту: вивчи та дай відповідь. Вивчи, тобто запам`ятай і перекажи. А переказати треба, за думкою дорослих, якомога ближче до тексту. Чим ближче-тим краще. А між тим саме дослівний переказ зазвичай свідчить про нерозуміння тексту і про те, що дитина не ставила перед собою завдання зрозуміти інформацію, яку вивчила. 

2.Помилкова формула «вивчи – дай відповідь» У чому ж полягають слабкі сторони задачі «вивчи і дай відповідь» ? Перш за все, в тому, що учень стає пасивним виконувачем, а не активним творцем своїх знань. Пасивний розумовий труд набагато менш ефективний, ніж активний, творчий. До того ж він менш привабливий, більш важкий і зовсім не викликає позитивних емоцій. Як викликати у підлітка зацікавленість до навчання Що викликає зацікавленість до тих чи інших пердметів? Причин багато, але найбільш поширені наступні : - цікаве  викладання предмета ; - інтерес до самої науки; - престижність даної сфери знань; - практична значимість предмета, пов`язана з життєвими планами; - успіхи у навчанні з цього предмета; - захопливість самого процесу отримання знань, що вимагає розумової і практичної активності. Треба навчити дитину не запам`ятовувати все підряд, а вилучати головне, встановлювати в тексті смислові зв`язки і відношення, співвідносити нові знання з тими, що були засвоєні раніше, при цьому контролювати себе, самостійно ставити запитання до тексту, і ще багато чого іншого. Часто дорослі не переймаються проблемою нерозуміння їхніми дітьми нового матеріалу. Зазвичай і в родинах, і в школі складається неправильне ставлення до того, що учень не розуміє чогось: це вважається йому за провину, може викликати      докір, осудження або навіть глузування. Як слід чинити в такому випадку? Ставлення дорослих до підлітка має бути доброзичливим,  уважним, заохочувальним. Батьки мають дати зрозуміти школяреві, що дійти суті незрозумілого – важлива і необхідна справа. 

3.Навчаємо підлітка навчатись Якість роботи залежить і від уміння правильно організувати її. Отже, треба навчати дітей планувати свої справи, вибирати найбільш підходящий для занять режим дня, цінувати час, розумно розподіляти його.


ІІ. Педагогічний практикум для батьків

Батькам пропонується заповнити анкету «Вплив родинної атмосфери на успішність дитини»


ІІІ. Підсумки зборів

       Причини низької зацікавленості підлітків до навчання, головною мірою, пов`язані із тим, що способи засвоєння матеріалу відстають від зростаючих інтелектуальних потреб і можливостей учнів. Не люблять вони механічного заучування. Звідси і набридлива одноманітність. Ось чому так важливо підлітку навчитися самостійно здобувати знання і вміти їх обробляти. Тільки так може з`явитися справжній інтерес до навчання. І якщо ми допоможемо юній людині розвинути потребу в знаннях, уміти набувати їх, то ці важливі якості залишаться з нею і після закінчення школи.

Пошук
Календар
«  Квітень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Архів записів
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2014 Конструктор сайтів - uCoz